Getting to know you: TAG

19:08:00

Cześć!

Nie wiecie o mnie za dużo, prawda? Podstawowe informacje możecie znaleźć na facebooku, ale nie dowiecie się o mnie wiele. Dzisiejszy post zainspirowany jest notką mojej przyjaciółki Wiktorii z bloga ShadowBey. Dzięki temu tagowi dowiecie się o mnie więcej, bo chociaż podpisuję się tylko pierwszą literą mojego imienia i tak nie jestem tajemnicza. Zostawię sobie jednak odrobinę życia prywatnego i wyeliminuję pytania bezpośrednio dotyczące mojego żywota poza internetem :)
Zaczynajmy! (pytania układałam sama i jestem z nich całkiem dumna)

1.Jak masz na imię?
Kornelia. Moje imię jest naprawdę dziwne, toteż od zawsze kojarzyło mi się tylko i wyłącznie z Cornelią z Witch. Ktoś jeszcze kojarzy tą kreskówkę? :)

2.Kiedy masz urodziny?
24 czerwiec. Dokładnie w noc świętojańską. Świetliki i w ogóle :D

3. Znak zodiaku?
Rak.

4. Ulubiony kolor?
Baby-pink, szarości, beże i granaty.

5.Ulubiona część garderoby?
Swetry i koszule, sukienki i spódnice.

6.Ulubiony gatunek książek?
Dystopia/utopia oraz obyczajówki. Wszystkie oczywiście muszą mieć choć malutki wątek miłosny :)

7.Ukochana książka?
Czerwona królowaaaaaa <3 Wszystko jest tam takie idealne, pod mój gust

8.Najpiękniejsza książka według ciebie to...
Zdecydowanie Mały Książę i Oskar i Pani Róża. Tak strasznie ryczałam na tej drugiej, że nawet nie potrafię tego opisać.. po prostu są przepiękne.

9.Ulubiony autor/autorka?
Nie mam ulubionych autorów, ponieważ nie mogę kogoś ocenić przeczytawszy tylko jedną książkę przez niego/nią napisaną. Trudno powiedzieć, a jeszcze trudniej zdecydować :)

10. Ostatnio przeczytana książka?
Czerwona królowa Victorii Aveyard :)

11. Czy piszesz coś sama/sam?
Tak, piszę. Staram się poświęcać mojej powieści dużo uwagi, ale cóż- tak to jest z moimi postanowieniami. Nawet świetnie mi idzie, ale to tylko moja ocena :/ W każdym razie pamiętam, że jedną książkę skończyłam pisać w piątej klasie podstawówki, w pierwszej klasie gimnazjum wykreowałam zarys kolejnej, po czym rzuciłam ten pomysł i zaczęłam kolejną. Taka moja literacka historia :)

12.Wolisz czytać czy pisać?
Uwielbiam pisać. Czytanie jest wynikiem pisania, ale pisanie daje kopa, którego można doświadczyć poprzez przelanie swoich myśli na papier ,bądź wklepanie ich do pamięci komputera. Pisanie daje ci moc manipulacji nad losem twoich bohaterów, a to jest coś niesamowitego.

13.Ulubiona lektura szkolna?
Romeo i Julia, Dziady, Zemsta. Po prostu kocham dramaty :)

14.Czy zbierasz gadżety książkowe?
Chciałabym, ale jak na razie nie mam gotówki, aby w to wszystko się zaopatrzyć. Z gadżetów związanych z literaturą, mam kubek z postaciami z uniwersum Batmana, ale już ucierpiał i stracił ucho :')

15.Od ilu lat nałogowo czytasz?
Nigdy nie czytałam nałogowo! Czytam, ponieważ bardzo to lubię, ale jeśli nie mam ochoty to po prostu nie sięgam po książki.

16.Ulubiona seria?
Dotyk Julii jak na razie jest na pierwszym miejscu.

17. Ulubiony gatunek muzyczny?
Alternatywa, miłe dla ucha Indie i abstrakcyjna psychdelia :)

18.Ulubiony zespół/ wykonawca?
Przez galerie moich ulubionych przewijało się mnóstwo artystów, ale na pierwsze miejsce wybija się zespół Foster the People i Muse. Zaraz po nich jest Coldplay, MGMT, Broken Bells i może ewentualnie Gotye, ale on "pojawia się i znika" (czasem o nim zapominam).

19. Ukochana piosenka?

Mam ich kilka i myślę, że wszystkie kocham jednakowo :)












20.Ulubiony film i serial?
Film: Love,Rosie. Serial: Gotham i Teoria Wielkiego podrywu.

21.Ulubiony aktor/aktorka?
Sporo ich: Cory Michael Smith, Robin Lord Taylor, Hugh Laurie, Christian Bale, Sam Claffin, Jim Parsons, Johnny Depp, Moreena Baccrain, Lilly Collins, Benedict Cumberbatch i wiele, wiele innych.

22.Jest coś co lubisz kolekcjonować?
Po pierwsze- kolekcjonuję książki.
Po drugie- w portfelu mam całe mnóstwo biletów autobusowych i tych do kina.
Po trzecie- podkoszulki z logami zespołów muzycznych.

23.Co robisz kiedy masz kiepski humor?
Sen jest lekarstwem na wszystko :)

24.Masz jakąś fobię?
Bardzo boję się upadku, niestabilnego podłoża, ciemności i karaluchów (nawet bardziej niż pająków).

25. Posiadasz jakąś interesującą obsesję?
Muszę mieć zawsze równo ułożone książki, denerwuje mnie jak ktoś niepoprawnie się wypowiada i lubię wiedzieć więcej od innych. Takie moje wrażliwe punkty.

26.Masz jakieś wyjątkowe marzenie?
Dostać się do wymarzonej szkoły, potem na studia. Zdobyć przyjemną pracę. Wydać książkę i mieć czytelników. Obejrzeć ekranizację swojej książki razem z rodziną. To nierealne, ale cóż- warto marzyć.

27.Co chciałbyś/chciałabyś robić w przyszłości (zawód)?
Interesuje mnie dziennikarstwo, ale mogłabym też pracować w wydawnictwie. Kiedyś chciałam też być psycholożką albo psychiatrą, ale stwierdziłam, że się do tego nie nadaję. 

28.Masz jakieś hobby?
Lubię czytać, pisać, prowadzić bloga. Cieszy mnie też wyszukiwanie informacji o swoich idolach i od czasu do czasu grać na gitarze.

29. Grasz na jakimś instrumencie?
Trudno się przyznać, ale tak- gram. Na gitarze basowej. Uwielbiam ciepłe dudnienie basówki...mrrr :) Nie jestem wirtuozką, ale jak ktoś pyta to przyznaję się, że jestem basistką pod warunkiem, że nie będzie chciał usłyszeć jak gram :D

30.Znasz jakieś ciekawe cytaty?
Mam ten problem i nie znam żadnego, który mógłby okazać się interesujący. 

31.Co doprowadza cię do szału?
Patrz: pytanie 25. + niektóre bohaterki w książkach typu New Adult. 
Grrrr... xD

32.Co sprawia, że się wzruszasz?
Zawsze płaczę, gdy w filmie ktoś umiera. Małe. bezradne dzieci lub nieświadomi starsi ludzie (to już wzruszenie lvl. hard).  Obraz człowieka otoczonego ludźmi, aczkolwiek samotnego. Płaczący ze szczęścia rodzice.
To jest naprawdę smutne/ piękne.

33. Co cię motywuje?
Zazwyczaj nic mnie nie motywuje, robię to co uważam za słuszne i potrzebne.

34.Czy masz przyjaciół?
Mam jedną, jedyną przyjaciółkę Wiktorię (jej blog), którą znam od przedszkola :')

35.Najlepsza z cech twojego charakteru...
Po części szczerość, ale lubię swoją zaradność, ponieważ czasem potrafię zrobić coś z niczego :)


Mam nadzieję, że teraz znacie mnie choć trochę lepiej. Ja też chcę was poznać, więc nominuję:


Little Black (przepraszam, nie wiem jak masz na imię :)


Rose z  Recenzje Rose

I wszyscy inni chętni :)
Miłej zabawy

                                                                                             






You Might Also Like

5 komentarze

  1. O, mojej mamie zawsze podobało się imię Kornelia!
    Sama też nie czytam książek "nałogowo", jak pewnie wszyscy wkoło mnie myślą. Czytam, bo lubię, ale gdy nie mam na to ochoty, po prostu tego nie robię. Nie jestem aż tak wielką maniaczką książek, która codziennie musi przeczytać chociaż stronę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Imię Kornelia jest piękne :) !
    Fajnie dowiedzieć się o Tobie tylu ciekawych rzeczy :) Ja też kocham Coldplay.
    Zaradność to fantastyczna cecha.
    Chętnie zrobię dzisiaj ten tag, bo nie mam pomysłu na nic innego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za nominację! Taga zrobię jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację :) Dopiero dziś znalazłam czas, aby napisać post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Ja też uwielbiam całą serię Dotyku Julii!! A Tahereh Mafi na twitterze jest przezabawna, Niestety nie moge podzielić zachwytu do czerwonej królowej :( Czytałam, było wciągająco , ale też bardzo przewidywalnie i książka nie zostawiła po sobie śladu, tzn. gdy skończyłam czytać, szybko o niej zapomniałam. Choć mimo to sięgnę pewnie p następne tytuły ! :)
    pozdrawiam, Ola. :)

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część moich tekstów nie może być rozpowszechniania bądź kopiowana bez mojej zgody.