Liebster blog award #2

20:46:00

Znowu! Nawet nie macie pojęcia jak cieszy mnie ta zabawa, to przedsięwzięcie. Liebster blog award to trochę inna- bardziej ekskluzywna- forma challenge'u , która jest nieodłączną częścią blogerskiej kultury. Już raz miałam okazję wziąć udział w zabawie, a drugą nominację otrzymałam od Mariki, wspaniałej blogerki z Po książkach mam kaca . Dziękuję ci bardzo za zaproszenie :).

Pokrótce - LBA wymaga odpowiedzi nominowanego na 11 pytań, później ułożenia kolejnych 11 i nominowania 11 blogerów. Ostatnio nominowałam tylko 7 osób, ponieważ nie wiedziałam kogo mogłabym zaprosić. Nie zaręczam, że tym razem tak nie będzie.
*fanfary* 
Zaczynajmy!


1. Która książka sprawiła Ci ostatnio najwięcej problemu? Dlaczego?
 Często mam problemy z książkami. W jednym przypadku chodzi o niejasną fabułę, w innym o irytujących bohaterów, ale czasem czepiam się nawet jakości papieru- najgorszy jest ten biały, sterczący, zwykły papier jakiego używa się do drukarek domowych. Ugh, obrzydlistwo! Prawie w każdej książce ujrzę jakiś mankament, ale ostatni poważny problem miałam z Zbuntowaną Veronici Roth. Tris! Dlaczego ty mnie tak nagle zaczęłaś denerwować?! W drugiej części ta dziewczyna zaczęła mnie denerwować i wpłynęła na lekturę książki tak bardzo, że tuż przed końcem odłożyłam ją na półkę. Zapomniałam o niej, ale obejrzałam ekranizację w kinie. Okazało się, że była dużo lepsza od pierwszej części. No cóż...t o   w s z y s t k o  p r z e z  T r i s !

2.Jaki film polecasz na długie, wakacyjne noce?
Jeśli chcecie się obejrzeć jakąś sympatyczną komedię romantyczną to polecam Love, Rosie, a jeśli lubicie czasem popłakać i pomarzyć to poszukajcie filmu Charlie st. Cloud.  I pierwszy i drugi wariant jest naprawdę dobry, więc... nie ma za co :)

3. Jakiej książki chciałbyś/chciałabyś się pozbyć ze swojej biblioteczki?
Po pierwsze- nigdy nie wyrzuciłabym książki, ale mam taką jedną... miałam ją już kiedyś przeczytać, ale nie mogę się do niej przekonać. Z jednej strony wydałam na nią pieniądze, pierwsza część była świetna, bardzo tajemnicza i intrygująca... ale przeczytałam kilka rozdziałów - może lepiej nie mówić. Wiem, że książka jest dobra, ale do mnie nie przemawia. Pozbyłabym się jej, bo się kurzy na półce i nie mogę na to patrzeć.
(książka to Ujarzmienie Jeff'a Vandermera'a)

4.W księgarni najpierw idziesz do działu z...?
 Najpierw wyprzedaże, a potem New Adult (albo dla młodzieży).

5. Która szkolna lektura najbardziej Cię poruszyła?
Pamiętam, że wzruszyłam się podczas czytania powieści Oscar i Pani Róża. Przesłanie Małego Księcia dotarło do mnie dopiero za drugim razem, ale naprawdę mną wstrząsnęło. 

6. Jakie zdanie z filmu/serialu/książki najczęściej powtarzasz we własnym życiu?
Świetne pytanie, naprawdę kreatywne, ale nie mam pojęcia jakie zdanie mogłabym wnieść do swojego życia...hmm...tak teraz sobie myślę i nie mogę znaleźć. Czasem mówię do mojego brata "Oh dear" z typowym, specjalnym akcentem. To takie powiedzonko mojego ulubieńca z Gotham, które jest w stanie zrozumieć tylko fan serialu ;)

7. Wolisz książki polecane przez kogoś czy zupełnie nieznane?
Jeżeli osoba, która poleca jakąś książkę ma podobny gust do mojego to jestem w stanie się skusić.

8.  Który z fantazyjnych, książkowych światów chciałbyś/chciałabyś odwiedzić?
Wyruszyłabym do Illei, bo do Śródziemia mnie nie ciągnie.

9. Z którą książkową postacią chciałbyś/chciałabyś umówić się na kawę?
Och, mam całą listę! (oczywiście sami panowie :3)
Warner z Dotyku Julii, bo jest moim pierwszym książkowym kochankiem;
Książęta: Cal z Czerwonej Królowej i Maxon z Rywalek, ponieważ..."hej", są książętami i do tego mają wspaniałe charaktery.
ETC, ETC... więcej crushów nie pamiętam!
(po prostu tych najbardziej uwielbiam).

10. Ekranizacja - serialowa czy filmowa?
Seriale na podstawie książek mają to do siebie, że szybko zostają zdejmowane z anteny. Publiczność często je odrzuca przez ich niezgodność z treścią źródłową. Filmy zazwyczaj są wierne, więc wybieram kinową ekranizację.
Ale widzę nadzieję w tego typu serialach. Tahereh Mafi wspomniała o tym, że negocjuje z wytwórnią filmową warunki wykorzystania treści serii  Dotyk Julii, w związku pojawienia się serialu na podstawie książek. Czyż to nie wspaniale? Nareszcie, za długo na to czekałam!

11. Czego najbardziej NIE lubisz w książkach i czytaniu?
Okropnie długich opisów przyrody i głupich powiedzonek postaci wtrącanych na siłę, WSZĘDZIE!


A teraz czas na was :)
NOMINUJĘ: 

PYTAM:
1. Czy jesteś podobny/ podobna do jakiejś postaci z książki?
2. Jak wyobrażasz sobie ekranizację swojej ulubionej książki?
3. Czy masz bohatera/bohaterkę, którego/ którą jawnie nienawidzisz?
4. Co wolisz: zapach starych czy nowych książek?
5. Która okładka, jest według ciebie atrakcyjniejsza: stonowana i minimalistyczna czy kolorowa i różnorodna?
6. Czytasz w miejscach publicznych? Gdzie najchętniej?
7. Masz swoją ulubioną serię książek lub serial?
8. Zbierasz zakładki na książki?
9. Wolisz grube czy cienkie książki?
10. Masz jakiś nawyk podczas czytania książek? (np. zaginanie rogów itd)
11. Ulubiony blog?

 Miłej zabawy!      

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Fajny masz blog ładny kontrast :) Dziękuje za nominację nie długo odpowiem na twoje pytania. Będę obserwować twojego bloga zapraszam również do mojego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za nominację i zapraszamy na naszego bloga :)
    Klaudia z Madzią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi :) Miło widzieć, że nie tylko mnie Zbuntowana niezbyt przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację. :) A co do Niezgodnej to całkiem niedawno skończyłam czytać całą trylogię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za nominację, z chęcią odpowiem na pytania, jednak nie będę przesyłać zabawy dalej.
    Prowadzisz fajny blog i z chęcią będę jeszcze do Ciebie zaglądać :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Z opóźnieniem, ale odpowiedziałam na nominacje. Przepraszam i bardzo za nią dziękuję. :)
    http://smieszna-nazwa.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-vol67-wyniki.html

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część moich tekstów nie może być rozpowszechniania bądź kopiowana bez mojej zgody.