Serial Dotyk Julii- Otwarte dyskusje #1

17:52:00

Osiemnastego czerwca (czasu polskiego) na profilu twitterowym Tahereh Mafi pojawił się naprawdę ekscytujący wpis. Mój instagram oszalał na punkcie tej wiadomości, a ja ciągle nie mogę się pozbierać. To nowina, na którą czekałam baaardzo niecierpliwie. 
Okazuje się, że jedna z najbardziej lubianych przez nastolatków seria książkowa- Dotyk Julii, została wzięta pod uwagę jako przyszła baza na serial telewizyjny. Zadania zekranizowania podjęła się stacja telewizyjna ABC, mająca na koncie takie sukcesywne seriale jak Grey's Anatomy (Chirurdzy), Castle czy Once upon a time. Czego możemy się, więc spodziewać po tym nowym zjawisku telewizyjnym? 

Nie ma jeszcze stuprocentowej pewności co do tego czy Dotyk Julii pojawi się na ekranach naszych telewizorów. Postanowiłam, więc uruchomić swoją okrojoną wyobraźnię i stworzyć obraz serialu, przedstawić wam swoje oczekiwania.


Po pierwsze- bohaterowie!
Najważniejsze, żeby pokrywali się charakterami i płciami (tak zdarza się, że zmienia się płeć postaciom np. w filmach), wygląd może być odrobinę zmieniony. Tylko Warner powinien zostać nieruszony. Musi mieć blond włosy i szmaragdowe głębokie oczy. I oczywiście musi się stylowo nosić. To moje największe marzenie, jeśli chodzi o postacie. 
Tahereh dobrze ich wszystkich opisała, niejednokrotnie podkreślała ich charakterystyczne cechy zewnętrze oraz charakteru. Mam nadzieję, że żadna z postaci nie zostanie w jakiś tajemniczy sposób pominięta, bo każda z nich ma swoją unikalną rolę w fabule. To tak jakby grać w bierki i sięgać po najgłębiej usadowiony patyczek. Z góry wiemy, że nie uda się nam zdobyć punktu, a reszta bierek się zawali.

Po drugie- fabuła! 
Jest na drugim miejscu na mojej liście, bo bez dobrych bohaterów nie sprzeda się nawet najlepszego scenariusza. 
Co do fabuły- nie mogą jej zmienić, ale zapewne się za to zabiorą. Jeśli serial obejmowałby też drugą i trzecią część serii, czyli Sekret Julii i Dar Julii to szperanie przy przebiegu zdarzeń będzie nieuniknione. Przyznam, że były trochę nudniejsze od swojej poprzedniczki, ale mimo to dalej trzymały poziom.
Mam nadzieję, że niektóre wątki się zmienią, bo czasem tytułowa Julia doprowadzała mnie do załamania nerwowego przez jej mdłość i bezradność. 
Pojawia się jeszcze jedna kwestia, która pomoże reżyserom wszystko wzbogacić, mianowicie dodatek do serii wydany pod tytułem Julia. Trzy tajemnice. Obydwie mini powieści są dobrze napisane i wyjaśniają zaistniałe sytuacje z perspektywy Adama Kenta i Warnera. Z kolei dzienniczek mógłby posłużyć jako "barometr" stanu psychicznego bohaterki. Fragmenty mogłyby się pojawiać w odstępach czasu, pomiędzy różnymi odcinkami, aby pokazać co szaleje w umyśle dziewczyny ze śmiercionośnym dotykiem.

Po trzecie- efekty specjalne i szata serialu! 
Ponieważ większość bohaterów to mutanci z supermocami serial nie obędzie się bez pomocy specjalistów od efektów komputerowych, świetlnych i dźwiękowych. Mam nadzieję, że producenci zainwestują w wykwalifikowanych pracowników i odpowiedni sprzęt, bo jeśli efekty specjalne będą okropne to wielu widzów się zniechęci. Mnie słabe animacje zawsze śmieszyły, ale niekoniecznie odstraszały. Dotyk Julii potrzebuje dobrych specjalistów, aby się w pełni obronić. 
A sam serial, zdjęcia i filtr musi wyglądać tajemniczo...najlepiej, żeby taki był. Potencjalny widz patrząc na swój ekran musi odnosić wrażenie, że coś jest nie tak z Sektorem 45, z Julią i resztą bohaterów.  Na samym początku powinni być owiani mgłą enigmatyczności, a później stopniowo odsłaniani publiczności. I nie chodzi tylko o zachowania postaci. Tak, właśnie- mówię tu o grze świateł i wyglądzie wnętrz. Dzięki Gotham (chociaż to całkiem inna bajka) dowiedziałam się na czym polega manipulacja klimatem i mam nadzieję, że twórcy tego serialu też coś takiego zastosują. Trzymam za was kciuki ABC Signature Studios ! 

Po czwarte- obsada!
Celowo nie wspomniałam o aktorach w pierwszym punkcie, ponieważ to temat na osobny tekst. Przeglądając zagraniczne blogi oraz konta na instagramie znalazłam sporą ilość postów dotyczącą obsady Dotyku Julii. Trudno mi powiedzieć co o tym myślę. Wszyscy wytypowani aktorzy są do siebie podobni, mają podobny typ urody. Mam okropne przeczucie, że zmieni się dosłownie wszystko. Nikt jednak nie wie jaka będzie naprawdę, módlmy się o to, aby Tahereh obroniła swoją treść. Ten serial musi się pokrywać z książką. Inaczej może się nie udać. 


Co to będzie? Co to będzie?
Jeśli macie swoje wizje i oczekiwania w stosunku do serialu Dotyk Julii, piszcie w komentarzach.






You Might Also Like

5 komentarze

  1. Mam nadzieję, że aktorka, która zagra Julię się sprawdzi, ponieważ jest ona mocną bohaterką i smutno by było gdyby zagrała ją jakaś "księżniczka" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że aktorka, która zagra Julię się sprawdzi, ponieważ jest ona mocną bohaterką i smutno by było gdyby zagrała ją jakaś "księżniczka" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna wiadomość! Co prawda przeczytałam dopiero tylko pierwszy tom, ale bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki były na mojej liście, bo teraz mam ich trochę za dużo,ale jak widać, muszę je w końcu przeczytać! :D

    Pozdrawiam, Lucy! :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem lepiej by było, gdy by stworzyli film.

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część moich tekstów nie może być rozpowszechniania bądź kopiowana bez mojej zgody.