Liebster blog awards #4

16:06:00

Znowu...oczywiście bardzo się cieszę z tak prestiżowej nominacji, ale niestety rozwaliła mój grafik ułożony dużo wcześniej. No cóż, na blogu znów zapanuje chaos! 
Tym razem blog Otwarta Księga postanowił mnie wciągnąć do zabawy, Bardzo ci dziękuję, to dla mnie przyjemność, z chęcią odpowiem na pytania. Odwiedźcie ten blog, bo jest naprawdę ciekawy i dzięki niemu znalazłam całkiem możliwe wyzwanie, mianowicie "Przeczytam tyle ile mam wzrostu". To jednak temat na osobną notkę.

Otrzymałam 11 fajnych pytań, postaram się ułożyć 11 równie zjadliwych.
Nie jestem pewna, czy nominuję 11 osób, ale zobaczycie na końcu posta.

(Dziękuję wam wszystkim za nominacje, to daje mi duże pole do popisu i możliwość rozwoju w blogosferze )


1. Jak w tym roku spędzasz wakacje?
Siedzę przed komputerem i piszę notki. Czytam także książki i gram w gry komputerowe. Nic nowego, tak jest co roku. Liczę na to, że uda mi się jeszcze w tym roku pojechać do Krakowa, bo to miasto jest po postu naj-le-psze! Jeśli tam będę, to dam wam znać.

2. Gdybyś mógł/mogła adoptować jakieś fantastyczne zwierzę, jakie byś wybrał/wybrała?
To trudne pytanie, ale spróbuję na nie odpowiedzieć. Smoki są ogromne, a więc ociężałe- tego bym nie chciała. Chyba zgodzę się z autorem, który mnie nominował- Feniks jest najlepszym rozwiązaniem, choć bazyliszek brzmi kusząco (jest brzydki, ale dla mnie to nie robi różnicy). Tylko chciałabym kontrolować swoje umiejętności, żeby nie zrobić krzywdy komuś, kogo lubię.

3. Kim chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości?
Mogłabym zostać dziennikarką albo pracować w wydawnictwie- pozyskiwać autorów, załatwiać różne umowy itp. Kiedyś chciałam zostać psychiatrą i szczerze mówiąc dalej rozważam taki wariant. Ciągnie mnie jeszcze do medycyny, ale to już inna bajka.

4. Ile czasu około zajmuje Ci czytanie danej książki?
Ups! Czytam bardzo powoli, ale to moja tajemnica. Jeśli książka jest krótka, spokojnie pochłonę ją w dzień. Jeśli jest przeznaczona na dłuższą lekturę, dwa trzy dni. Ale tu nie chodzi o to, że wolno czytam. Po prostu nie zdarza mi się czytać codziennie. Odkładam książki na dzień. Np. kiedy zabieram się za pisanie notek raczej nie czytam, bo męczą mi się oczy. Lubię natomiast poczytać przed pisaniem mojej teoretycznej powieści, bo tekst innego autora dodaje mi weny.
Taka jestem skomplikowana.

5. Czytasz książkę do końca nawet jeśli Ci się nie podoba?
Jeśli mi się nie podoba, odkładam ją na półkę. Podchodzę do niej raz jeszcze, kiedy się wreszcie do niej przemogę i czytam. Ale czasem niektóre książki irytują mnie tak bardzo, że postanawiam ich nie ruszać ponownie. Nie warto naruszać świeżo zagojonej urazy :)

6. Co byś zrobił/zrobiła gdyby do Twoich drzwi zapukał Twój idol?
Po pierwsze, warto zaznaczyć, że jestem fangirl, więc moja reakcja byłaby nieobliczalna. Być może mój idol potrzebowałby opieki medycznej, zaraz po spotkaniu się ze mną. A gdyby zapukał do moich drzwi...hmmm...w pierwszym momencie próbowałabym zachować względnie normalny wyraz twarzy, a później wpuściłabym go do domu. Pewnie mówiłabym mu jak jest wspaniały i dobry w tym co robi. Istnieje jeszcze kwestia wypuszczenia go z domu, ale nie jest warta omówienia. Przecież trzymałabym go wewnątrz jak najdłużej albo w ogóle nie próbowała go wypuszczać.
Gdyby był to mój ulubiony zespół to zemdlałabym centralnie przed nimi. To takie szczęście razy kilka.

7. Biblioteka vs. księgarnia?
Ci bywalcy, którzy czytają z uwagą moje posty tematyczne, będą wiedzieli, że całym sercem jestem za księgarniami. Oprócz czytania książek, lubię je także kolekcjonować co sprawia, że wyglądam na typową osobę, która "kupiła, odłożyła na półkę i nie czyta", Z bibliotek zazwyczaj pozyskuję lektury szkolne, chyba, że już posiadam egzemplarz w domu. Tak czy siak, biblioteki to najpraktyczniejszy wynalazek w historii czytelnictwa, więc korzystajcie z ich usług póki możecie, ponieważ coraz większa ich ilość zostaje zamykana. Ratujmy biblioteki!

8. Lubisz czytniki?
Nie mam czytnika ;_; Ale możecie mi polecić jakiś dobry i tani w komentarzach.

9. Jaka jest Twoja ulubiona lektura szkolna?
Znów się powtórzę, ale Mały Książę, Oskar i Pani róża, Romeo i Julia, Pan Tadeusz i Mendel Gdański. I oczywiście w podstawówce wygrałam życie, ponieważ naszą lekturą była książka Charlie i fabryka czekolady.

10. Pijesz/jesz podczas czytania?
Tak, najczęściej kawę albo herbatę, a do jedzenia tylko jakieś płatki śniadaniowe.

11. Pożyczasz książki znajomym?
Pożyczam tylko tym, który dobrze znam. Wiem, że książka wróci do mnie w całości, jeśli jest w ich rękach. Najbardziej pożądaną powieścią oczywiście była ta autorstwa Susanne Collins, czyli Igrzyska Śmierci, ale zdarzyło mi się pożyczyć Intruza Stephanie Meyer.

PYTAM...

1. Jeśli jakakolwiek postać fikcyjna mogłaby przeniknąć do rzeczywistości, to kto według ciebie mógłby to być?
2. Co cię najbardziej irytuje w ekranizacjach?
3. Wolisz dobrych bohaterów czy czarne charaktery?
4. Należysz do jakiegoś fandomu książkowego?
5. Ulubiony autor/autorka?
6. Masz jakaś ulubioną okładkę? Podziel się z nami jej zdjęciem!
7. Czytasz książki w obcych językach?
8. Miałeś/miałaś okazję spotkać swojego idola/idolkę?
9. Książki w miękkiej czy twardej oprawie?
10. Czy twoja ulubiona powieść jest szeroko znana w czytelniczym świecie czy raczej niewielu o niej słyszało?
11. W jakich okolicznościach założyłeś/założyłaś bloga?

I NOMINUJĘ!


Dziś tylko szóstka, ale jakże zasłużona. Widzimy się następnym razem :3

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Dzięki za nominację! :D Postaramy się odpowiedzieć jak znajdziemy chwile, bo trochę się tych tagów nazbierało :p

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też często odkładam książki na dzień czy dwa, tylko że u mnie problemem jest to, że w trakcie tej przerwy zabieram się za czytanie kolejnych książek. I tak teraz muszę dokończyć "Porę na życie", którą była przerwą od "Cyrku nocy", który był przerwą od "Zakonu mimów" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że odpowiedziałaś na nominację i dzięki za pochwałę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za nominację. Ne pewno odpowiem, ale to już raczej w przyszłym miesiącu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę, skoro jesteś nieobliczalna, to nawet mogłabyś swojego idola zamknąć w piwnicy ;) Nie chciałabym być w jego skórze ;)
    Także jestem za księgarniami. Już nawet ne pamiętam kiedy ostatnio byłam w bibliotece, a co dlatego, ze na moich półkach zalegają stosy nieprzeczytanych pozycji, a w końcu to one mają zawieszona plakietkę "priorytet" ;)
    Ale Ci fajnie, że miałaś za lekturę "Oskara i panią Różę". Ja niestety nie miałam takiej możliwości, a szkoda, bo uczniowie z pewnością łaskawiej spojrzeliby na lektury szkolne ;) Jest po prostu cudowna w swojej prostocie ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz się bać o mojego idola, nic by mu się nie stało :) Współczuję, że nie mieliście Oskara na lekturę. Pamiętam, że mi się to później bardzo przydało :/

      Usuń
  6. Moja reakcja na mojego idola pewnie byłaby podobna :)
    Czytałam "Oskara i Panią Różę" i co tu dużo mówić. Kocham tą książkę całym sercem, a na końcu płakałam jak głupia :/ "Małego Księcia" też uwielbiam i jest to jedna z nielicznych lektur szkolnych w gimnazjum , którą wspominam bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj, świetne odpowiedzi gratuluje nominacji. Uwielbiam smoki ale utrzymanie takiego potwora u Siebie masakra :D hehe.
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne pytania i ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy blog, zapraszam do siebie. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Omg ja też kocham Kraków! Odpowiedzi na LBA na blogu :) http://oczytane.blog.pl/2015/08/11/1-2-3-4-liebster-blog-awards/

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część moich tekstów nie może być rozpowszechniania bądź kopiowana bez mojej zgody.