Liebster blog awards #5

17:29:00

Dawno temu mieliście okazję przeczytać tego typu notkę. Dla mnie to też jest jakiegoś rodzaju powrót, ponieważ- tak, wiem, nie było mnie na blogu przeszło 2 tygodnie, ale cały czas byłam aktywna w blogosferze. Udzieliłam nawet wywiadu, który przeprowadziła ze mną najwspanialsza Suomi z bloga Biblioteczka Suomi. Moje profesjonalne odpowiedzi możecie już przeczytać na jej blogu, także zapraszam (zapoznajcie się także z jej blogiem, bo jest świetny!).

A teraz przejdźmy do powodu dzisiejszego spotkania ze Słownikiem Sztuki. Kiedy tak obserwowałam swojego bloga, kompletnie nic nie pisząc, wydawało mi się, że moje teksty zaczyna czytać trochę więcej osób. Dostałam także nominację do Liebster Blog Awards od Victora z bloga MyBookTown z czego baaaardzo się cieszę. Nie spodziewałam się nominacji do jakiegokolwiek tagu, w czasie gdy nie przejawiam oznak aktywności, dlatego też komentarz z zaproszeniem do zabawy kompletnie mnie zaskoczył. Jeszcze raz dzięki za nominację :)

Mam nadzieję, że wiecie "o co biega" w Liebster Blog Awards. Jeśli nie jesteście w temacie , kliknijcie tutaj, a podszkolicie się w zasadach.

Zaczynamy! (post będzie krótki, bo nie mam dziś weny)

1.Książkowy świat, do którego najchętniej byś się przeniosła.
Nie jestem po uszy w fantastyce, a większość tych bajkowych, szczęśliwych i niesamowitych światów wpisuje się właśnie w ten kanon, który nie do końca do mnie przemawia. Może przekonałaby mnie Illea albo klasyczna i tajemnicza Kraina Czarów.

2.Science fiction czy fantasy? 
Patrz punkt wyżej :) Naprawdę mam traumę po Władcy Pierścieni i obiecałam sobie, że już nigdy nie będę się katować fantasy. Dlatego wybieram science-fiction, ale delikatne- bez kosmitów i robotów. Takie bardziej jak dystopia i utopia, bo to moje klimaty.

3. W jaki sposób układasz książki na półce?
Przyznam się, ale nikomu nie mówcie...układam je w taki sposób, aby się zmieściły, bo moje miejsce na półce jest bardzo ograniczone. Przepraszam was grzbiety i rogi za ta tortury na tej ciasnej powierzchni.

4. Jakim baśniowym stworzeniem byś była?
Nimfą lub syreną albo antropomorfistycznym Bazyliszkiem. Miałabym zielone włosy i np. szarą skórę. Cosplayerzy, nadchodzę!

5. Najlepsza pozycja do czytania.
Półleżąca, nogi ugięte, jedna założona na drugą. Bolą mnie plecy, ale tak najbardziej się skupiam.

6. Wolisz czytać rano czy wieczorem?
Wieczór jest stworzony do czytania. Rankiem ledwo kojarzę jak się nazywam, więc lektura nie wchodzi w grę.

7. Książka, którą poleciłbyś dosłownie każdemu.
Odyseja, Homera. Kiedy ją przeczytacie, wszystkie inne książki będą dla was arcydziełem i docenicie czasem zbyt prosty język w powieściach. Poza tym szybko wyrobicie sobie cierpliwość. 

8. Chciałabyś zostać kiedyś pisarką?
Szczerze mówiąc to tak, ale nie wiązałabym z tym bezpośrednio mojej przyszłości. Pisać można zawsze, nie koniecznie uznawać to za sposób na życie. Oczywiście, marzę o wydaniu własnej powieści, ale chcę mieć również stabilny zawód.

9. Co jest dla ciebie najważniejsze: fabuła czy bohaterowie?
Jestem z tych osób, która ponad wszystko ceni sobie charyzmatycznych i łatwo zapadających w pamięć bohaterów. Kocham kiedy złe charaktery są bardzo charakterne, niekiedy bardziej lubiane niż główny, potencjalnie dobry bohater. Ale i tak bez dobrej historii nic nie uratuje świetnej postaci przed zapomnieniem. Marnowanie materiału.

10. Wypożyczasz książki z biblioteki?
Rzadko, ale wypożyczam. Najczęściej są to lektury szkolne, niestety.

11.Czytasz książki w obcym języku?
Na razie nie jestem pewna poziomu swojego angielskiego, ale wkrótce zabiorę się za jakąś angielską literaturę. Za to czytam fanficion po angielsku i całkiem dobrze mi idzie :)

Dzisiaj nie ma nominacji ani pytań, ponieważ nie mam pomysłu na takowe. Jestem tak okrutnie śpiąca przez tą jesienną aurę *ach*.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Kiedyś układałam książki seriami, kolorami, a raz w przypływie nudy poukładałam je alfabetycznie. Teraz jednak jest ich tyle, że muszę je układać według kształtu, żeby się jakoś pomieściły, bo półka ma nazbyt ograniczoną powierzchnię :p
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje już dawno się przestały mieścić i układam je jedna na drugiej w stosik pod sufit <3

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część moich tekstów nie może być rozpowszechniania bądź kopiowana bez mojej zgody.