Serialowy biuletyn #1- Kryminały i kryminałki

11:13:00

Seriale to nieodłączna część mojego życia, co nie powinno nikogo dziwić, zważywszy na moją fangirlowską naturę. Gdybym mogła, oglądałabym je całymi dniami, a kolejne kilka godzin przesiedziałabym na forach i oczywiście na Tumblerze- jak to robi każda niepokojąco oddana fanka, taka jak ja. Stwierdziłam, że rozpocznę serię na temat seriali, które oglądam lub o które się otarłam i mniej więcej wiem czy warto rzucić na nie oko czy lepiej omijać szerokim łukiem. O bardzo dobry serial jest teraz bardzo trudno, więc nie obiecuję, że wszystkie wkupią się w wasze łaski. Jeśli w jakiś sposób was oszukam, to przepraszam. Swoje ubolewania, możecie składać pod tym postem. Jestem też bardzo otwarta na wasze opinie na temat seriali, które się tutaj pojawią. Kocham dyskutować, a wasze zdanie na ich temat pomoże też niezdecydowanym serialowiczom! 

To tyle z teorii. Zacznijmy wreszcie to co jest istotą tego posta. Seriale kryminalne to według mnie jedne z ciekawszych pozycji, które oferują nam chmary kanałów telewizyjnych. Praktycznie na każdym kanale (prócz informacyjnych itp.) znajdziemy jakieś traktujące o przestępcach, morderstwach lub policjantach. Z jednej strony to świetnie- rozwiązywanie spraw i morderstw to ciekawy temat na historie odcinkowe, ale nagromadzenie seriali o podobnej tematyce daje też szansę gniotom, które męczą nas swoim określonym przez kanon schematem. Nie wiem jak wy, ale ja po obejrzeniu kilku odcinków CSI:Miami, nudziłam się też na jego odpowiedniku w Nowym Jorku i Las Vegas (mimo to seriale i tak zasługują na uznanie, bo były nadawane przez bardzo długi czas). Cieszę się jednak z tego, że istnieją też bardzo dobre kryminały odcinkowe, z których trójkę przedstawię wam w krótki i niezawiły sposób (a przynajmniej się postaram, żeby tak było).

How to get away with murderczyli Sposób na morderstwo
Serial stacji telewizyjnej ABC, który zamieszał w tradycyjnej formie serialu kryminalnego. Odrywa się on od przemaglowanego schematu i wprowadził coś bardziej świeższego, co rzeczywiście przykuło moją uwagę. Jest to serial traktujący o prawnikach. Annalise Keating (w tej roli wspaniała Viola Davis) , która przewodniczy grupie studentów, uchodzących na najlepszych na ich roku. Rozwiązują oni wspólnie pojedyncze sprawy i doprowadzają do wyroków. Są jednak uwikłani w jedno wielkie przestępstwo, którego okoliczności poznajemy urywkami z odcinka na odcinek. Po nitce do kłębka, próbują odkryć prawdę. Czy jednak tak będzie? No cóż, to już musicie odkryć sami. Ja w tym momencie jestem na przedostatnim odcinku pierwszego sezonu, a drugi sezon już wkrótce będzie miał swój finał. Jednak już na takim etapie oglądania jestem w stanie gorąco polecić każdej osobie, nawet tej kompletnie nie w temacie. Prócz świetnie rozpisanej fabuły, atrakcją jest też gra aktorska i sami aktorzy. Jeśli lubicie kryminały- to obowiązkowy serial dla was!
Sezon: 14 odcinków. Dzień nadania : Czwartek (Piątek)

Gotham (zwłaszcza sezon drugi)
Chyba nie byłabym sobą, gdybym nie napisała o tym gotyckim, czasem okrutnie dziwnym cudeńku. Gotham to miasto, które już dawno straciło nadzieję. Policja jest opłacana przez przestępców, mordercy swobodnie przechadzają się ulicami. Wśród nich jest sprawiedliwy- Detektyw Jim Gordon, który rozpoczyna śledztwo w sprawie brutalnego morderstwa rodziców młodocianego Bruce'a Wayne'a. Od tej pory Jim poznaje prawdziwą twarz tego smutnego, ciemnego miasta. Jeśli dwa wymienione wyżej nazwiska kojarzą wam się z inną historią, to bardzo dobrze. Serial jest oparty na komiksach o Batmanie, ale pokazuje całą jego drogę do podjęcia decyzji włożenia maski i peleryny. Właściwie akcja skupia się bardziej na kryminalistycznej historii miasta i trudach Detektywa Gordona, który tak bardzo chce uleczyć miasto. Pierwszy sezon szybko ucinał wątki i przyjął schemat: 1 sprawa na 1 odcinek. Mimo tego, udało mu się wprowadzić elementy zaskoczenia. Z kolei drugi sezon. DRUGI SEZON. Wszystko się zmieniło. Klimat serialu jest jeszcze bardziej mroczny, tajemniczy i trącający o noir. Pojawiają się elementy metafizyczne, eksperymenty naukowe i tajemnicze laboratoria. Miasto zaczyna upadać, teraz już całkiem na poważnie. Akcję podkręca przeklimatyczna scenografia; dobra, po jakimś czasie, rozpoznawalna muzyka i obsada. Warto wyróżnić figury złoczyńców, którzy rzeczywiście są akumulatorem atmosfery tego serialu. I są najlepsi- nie oszukujmy się! Inne posty o Gotham: Gotham!  Gotham! Gotham! (tak mam obsesję :D)
Sezon: 22 odcinki. Dzień nadania: Poniedziałek (Wtorek)


Sherlock
Tego serialu i tego Pana nie muszę chyba nikomu przedstawiać. A jeśli muszę- serial rozgrywa się w Londynie, jego głównym bohaterem jest Sherlock Holmes, genialny detektyw wykreowany przez angielskiego pisarza Sir Arthura Conana Doyle'a. Detektyw i Dr John Watson ruszają na ulice stolicy Anglii, w poszukiwaniu poszlak ułatwiających schwytanie przestępców. Ten serial z kolei łamie więcej stereotypów- kryminału, serialu i samego Sherlocka Holmes'a. Jego postać jest odrobinę bardziej ekscentryczna, co sprawia, że o wiele bardziej fascynująca. W tej roli szalenie genialny Benedict Cumberbatch. Warto też pochwalić Martina Freemana za jego Johna Watsona i oczywiście Andrew Scott'a, który perfekcyjne wcielił się w postać największego przeciwnika detektywa- Jim'a Moriarty'ego. Sherlock od BBC to jeden z tych seriali, który- choć momentami jest okropnie dziwny- w dalszym ciągu będzie nas wciągał i pochłaniał bez końca. Dodatkowo część spraw jest oparta na opowiadaniach Sir Arthura Conana Doyle'a. No i jest Londyn. I muzyka. I jeszcze raz Benedict Cumberbatch. Jego nigdy za wiele.
Sezon: 3 odcinki. 2 odcinki specjalne. Czwarty sezon już się kręci :)

Czy oglądacie, któryś z tych seriali? Czy, do któregoś was zachęciłam? Dyskusja w komentarzach.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Już od dawna mam w planach How to get away with murder :) Jak tylko skończę sesję, naukę... to zabiorę się za jakiś serial, może i kilka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nauki nie skończyłam, wczoraj i dzisiaj obejrzałam cały pierwszy sezon... te zakończenie :o Świetny serial, a Viola Davis jest cudowna!

      Usuń
  2. Sposób na morderstwo zainteresował mnie dopiero parę tygodni temu, jak dojrzałam go na tvn 7. Sherlocka uwielbiam, naprawdę, ubóstwiam, natomiast o Gotham słyszałam wcześniej, ale tak jakoś, jeżeli chodzi o komiksowy świat DC to tylko Arrow i Flash, reszta mojego serca należy do seriali Marvela. :D

    Pozdrawiam!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam How To Get Away with Murder. To jeden z moich ulubionych seriali :) Przemyślany, inteligentny, dopracowany, świetnie zagrany, a miejscami nawet śmieszny. Już się nie mogę doczekać trzeciego sezonu, bo końcówka drugiego... WOW :D
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część moich tekstów nie może być rozpowszechniania bądź kopiowana bez mojej zgody.